• Anasayfa

Tarihte Bugün v.7.0
Site Haritası
sanalbasin.com üyesidir

Konak Belediye Başkanı Tartan görev süresinde geride bıraktığı 1 yılı değerlendirdi, yapılanları ve yapılacakları kamuoyuyla paylaştı.

Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan göreve geldiği 1 yıllık süreçi değerlendirdi. 1 yılda Konak Belediyesi olarak neler yaptıklarını ve ileriye dönük olarak adımları atılan projeleri kamuoyuna sundu.
Konak Belediyesi olarak yerel yönetimde çocuktan, yaşlısına insana en üst noktada hizmetle yola çıkan Başkan Hakan Tartan,  yönetimlerde ülke standartlarını ileriye götürmek için çalışıyoruz. Bunu yaparken “Önce insan”  anlayışını benimsediklerini dile getirdi.
Borçsuz nadir Belediye
Başkan Tartan, göreve başladıklarında önceliklerinin turizm, tarih, kültür, sanat ve sağlık olarak belirlediklerini söyledi. Tartan, “Ülkede, denk bütçeye sahip olan ve hiçbir kuruma borcu bulunmayan nadir belediyeler arasındayız. Karabağlar’dan ayrılma sürecini de sorunsuz atlattık. Dostluk ve karışılıklı anlayış çerçevesinde hizmet etmeye devam ettik.
Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan, 1 yıllık görevinde Müzelere, çocuklara, temizliğe, gürültüye, tarihi zenginlikleri ön plana çıkartmaya, eğitime, engelli vatandaşlara, sokak hayvanlarına ve sanata önem vererek bir yılında başarılı çalışmalara imza attı.
Türkiye rekoru Konak’ta
Hakan Tartan, “Konak Belediyesi olarak, sağlık konusuna büyük önem veriyoruz. Bakanlığın yine yetersiz kaldığı durumlarda belediye imkanlarımız ile hizmeti vatandaşın ayağına götürüyoruz. Kemeraltı’nda açtığımız Kadın Danışma Merkezi’nde, ihtiyaç sahibi kadınlara tam gün danışmanlık hizmeti veriyoruz. Çevreye duyarlı bir belediye yarattık. 9 buçuk ton atık pil topladık. Bu konuda yerel yönetimler bazında Türkiye rekoru Konak Belediyesi’nde. Bu anlamda çevreye bir katkımız oluyorsa, ben aynı zamanda İzmir’in Çevre Bakanı’yım”dedi.
Kemeraltı yeniden doğuyor
Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan, “Kemeraltı, yaşayan en eski tarihi çarşılar arasında yer almaktadır. Ne yazık ki kentler geliştikçe alternatifleri de çoğalmış ve geri kalmıştır. Piyasa kendine alternatif imkanlar yaratırken, esnaf da yaratmalı. Ortak koordinasyon ile bunu başarabiliriz. Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Ürünlerde ve aktivitelerde zenginlik yaratarak bu sıkıntıyı aşabiliriz” dedi.
Kavaflarda eğlence ve yemek kültürünü geliştireceğiz. Lokantacılar odası ile Yemek ve Ahçı Okulu açacağız.
Ballıkuyu, Ege Mahallesi ve Gürçeşme’de yerinde kentsel dönüşümü başlatacağız. Yöre halkını mağdur etmeden, her yıl bir semtin geri dönüşümünü tamamlayacağız.
“Çocuklar gelin olmasın”
Tartan, “Eleştirilen anayasa paketi içinde çok olumlu bir madde dikkatimizi çekti. Çocuk istismarı maddesi dikkatimizi çekti. Konak Belediyesi olarak geçtiğimiz aylarda başlattığımız “Çocuk Gelinler Olmasın” kampanyasında on binlerce imza topladık. Bu çabamızın ilk somut yansıması da anayasa taslağında kendini gösterdi. Çocuk istismarına eğilen tek yerel yönetimiz” diye konuştu.
Butik Müze
Konak Belediyesi olarak Butik müzeler için atak yapan Başkan Hakan Tartan Avrupa’da bir kentte, tarih müzesi, arkeoloji müzesi, kent müzesi yoksa, o kente çağdaş gözle bakılmadığını açıkladı. Tartan, “Konak ve İzmir’de müze sayılarını artırmaya devam edeceğiz. Oyuncak Müzesi ile alanında en iyiler arasına girdik. Mayıs ve Ekim ayları arasında Karikatür, Mask ve Kostüm müzelerini de açacağız” dedi.
Altınpark Yolda
Başkan Tartan, “Altınpark kazılarını başlattık. Yaşayan bir tarih müzesini Ekim ya da Kasım ayında kentimize kazandıracağız. Basmane Meydanı’na bir buçuk dakika mesafede olan alan, İzmir’in çekim merkezi haline gelecek.” Dedi.
“Kültür Bakanıyım”
Yerel yönetimlerde hizmet anlayışının 24 saat bitmeden devam ettiğini dile getiren Başkan Tartan’a özellikle kültür sanat alanında yaptığı hizmetlerden ötürü “İzmir’in Kültür Bakanı” yakıştırması yapıldığını vurguladı.
Tartan, “Bir yıl içinde uluslararası öykü ve şiir günlerine imza attık. Butik müze projelerine hız verdik. Bunları yaptığım için bu yakıştırma uygun görülmüşse, evet, ben İzmir’in Kültür Bakanı’yım”
70 Okula Bakım
Bir tek kültür sanat alanında değil, ilgili bakanlıkların alanına giren diğer konularda da belediye imkanlarını sonuna kadar kullanıyoruz diyen Hakan Tartan, “Önce insan parolası  ile 5 bina yakın öğrencimize eğitimde kolaylıklar sağladık. 70 okulun bakım ve onarımını tek başımıza yaptık. Bu konuda bakanlığın eksiklerini kapatabiliyorsam ben İzmir’in Milli Eğitim Bakanı’yım. Vergilerimizi eksiksiz ödüyoruz. Üreten bir belediyeyiz ve ürettiklerimizi topluma eşit olarak dağıtıyoruz. Bu anlamda bir açığı kapatıyorsak da ben İzmir’in Maliye Bakanı’yım” diye konuştu.